27 abr. 2015

MASSVIDA, por la Defensa del Territorio y los Derechos Humanos en la región Sur de Honduras



Ante la expansión de actividades económicas extractivas e intensivas en el uso de recursos naturales y del territorio en la zona Sur de Honduras, la aprobación de forma unilateral por parte del gobierno actual de leyes que fomentan este tipo de actividades (como por ejemplo, las ZEDEs o ciudades modelo), y la creciente vulnerabilidad de los defensores de derechos humanos y ambientales en el país (Honduras es el país con más asesinatos de activistas ambientales per cápita en el mundo), surge, a finales del pasado año 2014, el Movimiento Ambientalista Social del Sur por la Vida (MASSVIDA). Esta plataforma, constituida por organizaciones de sociedad civil de la zona (entre ellas nuestro socio en el Golfo de Fonseca desde 2008 el Comité para la Defensa y Desarrollo de la Flora y Fauna del Golfo de Fonseca-CODDEFFAGOLF, Fundación Simiente, ADEPES, Cáritas y ADEPZA) y por representantes de la Iglesia Católica (parroquias de Amapala, Langue, Pespire, Goascorán y Nacaome), tiene como misión "Acompañar y fortalecer las comunidades de la región sur de Honduras en la defensa del territorio, el patrimonio cultural y la dignidad de nuestros pueblos, promoviendo el respeto a los Derechos Humanos fundamentales para alcanzar el desarrollo integral y sostenible", y como líneas estratégicas: 
  1. Organización: 
    Fortalecer la organización comunitaria en la región sur de Honduras para promover la defensa de la vida y el desarrollo justo y equitativo de nuestros pueblos.
  1. Educación: 
    Fortalecer la base del conocimiento de las-os miembros del MASSVIDA así como de las-os líderes de base y la población de la región sur de Honduras, orientada a la defensa del territorio y los derechos humanos.
  1. Incidencia Política: 
    Generar y fortalecer procesos de incidencia social y ambiental ante las autoridades locales, departamentales y nacionales para promover cambios en leyes, políticas y acciones a favor de la vida en la región sur.
  1. Fortalecimiento institucional: 
    Armonizar esfuerzos y potencialidades de las distintas organizaciones que integran MASSVIDA así como de organizaciones afines en Honduras en la búsqueda del bien común.



16 abr. 2015

Continúa o Proxecto de Fondo Galego (Marzo 2015)

Proxecto: Fortalecemento das capacidades locais para mellorar o acceso ao dereito a auga potable e saneamento a través da xestión integrada do recurso hídrico, nos 7 municipios da mancomunidade NASMAR, Honduras Socio local: Mancomunidade NASMAR

Financiado por: Fondo Galego de Cooperación e Solidariedade 


Este proxecto enmárcase nun programa deseñado por ESF Galicia, a Mancomunidade NASMAR (Mancomunidade dos municipios costeiros do Golfo de Fonseca) e AHJASA (Asociacion Hondureña de Juntas de Agua), do que xa foi executada a primeira fase durante o ano 2014, coa financiación de Cooperación Galega da Xunta de Galicia.

Durante o mes de marzo levouse a cabo a capacitación de reforzo da metodoloxía de Planificación de Xestión do Recurso Hídrico, dirixido ao persoal técnico municipal e do socio local (dúas persoas por cada municipio e dúas de NASMAR). Nestas capacitacións incidiuse sobre a importancia da planificación hídrica e a utilidade dos PXIRH, e mostrouse o contido e os datos que deberían ter os informes PXIRH comunitarios e municipais, aínda que este contido pode ser adaptable as necesidades específicas de cada municipalidade. 


Formación PGIRH Teórica




Levouse a cabo unha práctica de campo na comunidade  de La Criba (municipio de San Lorenzo), onde se levantaron as fichas social e técnica. Esta comunidade xa ten sistema de abastecemento de auga, pero  o seu funcionamento é defectuoso por ter case 20 anos de antigüidade. A Mancomunidade de NASMAR comprometeuse a facer o informe PXIRH desta comunidade e a realizar xestións para mellorar o seu sistema de abastecemento de auga.



Formación PGIRH Práctica


Formación PGIRH Práctica


Formación PGIRH Práctica






Así mesmo, comezaron as actividades relacionadas co estudo hidroxeolóxico na comunidade de La Grecia, municipio de Marcovia. O persoal técnico do InstitutoHondureño de Ciencias de la Tierra de la UNAH desprazouse ata San Lorenzo para socializar o estudo ante a asemblea da Mancomunidade de NASMAR, constituída polos sete alcaldes dos municipios que a conforman. Nese acto explicouse o contido do estudo e as súas fases, e fíxose incidencia na importancia do control da calidade da auga, xa que se busca que este estudo sirva tamén para sensibilizar a titulares de obrigas, responsabilidades e dereitos neste senso. Nese mesmo espazo estaban presentes actores de desenvolvemento con actividade na zona, como son Amigos de la Tierra España e o Comité para la Defensa y Desarrollo de la Flora y Fauna del Golfo de Fonseca (CODDEFFAGOLF). Durante esa mesma xornada, o persoal do IHCT, desprazouse á comunidade de La Grecia, onde socializou o estudo coa asemblea comunitaria. Posteriormente, leváronse a cabo tres xornadas para realizar o censo das fontes de auga, a selección dos pontos de mostreo e a recollida das mostras para o analizar parámetros físicos, microbiolóxicos, metais pesados e agroquímicos. 

Toma de muestras

Outros enlaces vinculados ao proxecto: